menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Επιβραδύνουν τη γήρανση οι πολυβιταμίνες;

22 0
18.06.2026

Μια νέα επιστημονική μελέτη προκάλεσε πρόσφατα αίσθηση, καθώς υποστήριξε ότι η καθημερινή λήψη πολυβιταμινών μπορεί να επιβραδύνει τη βιολογική γήρανση. Τα ευρήματα προβλήθηκαν ευρέως από τα μέσα ενημέρωσης, δημιουργώντας την εντύπωση ότι ένα απλό συμπλήρωμα διατροφής ίσως αποτελεί το «κλειδί» για πιο αργή γήρανση. Ωστόσο, μια προσεκτικότερη ανάγνωση των δεδομένων δείχνει ότι τα συμπεράσματα δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο παρουσιάστηκαν.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο έγκριτο περιοδικό Nature Medicine και βασίστηκε σε υποανάλυση της μεγάλης κλινικής δοκιμής COSMOS (Cocoa Supplement and Multivitamin Outcomes Study). Η αρχική έρευνα είχε σχεδιαστεί για να εξετάσει κατά πόσο τα συμπληρώματα κακάο και οι πολυβιταμίνες μπορούν να επηρεάσουν την υγεία και τη........

© Ta Nea